Ce activitati sunt mai importante intr-o companie de productie?

Ce activitati sunt mai importante intr-o companie de productie?

Mihail Lazaroae

Country Project Manager

CashStock.ro


Cautand raspunsuri, intr-una din zile am pornit prin companie

Ca sa pot sa le pot acorda atentia cuvenita in urma cu vreo cativa ani, ma intrebam adesea ce activitati sunt mai importante intr-o companie de productie.

Asadar, cautand raspunsuri, intr-una din zile am pornit prin fabrica cu gandul de a trece cateva minute prin fiecare departament in speranta ca voi reusi sa ma edific, ascultand parerile celor direct implicati in fiecare functiune.

Profitul companiei se face prin negociere cu furnizorii

Asadar, primii pe care i-am intrebat au fost colegii de la Aprovizionare. Nici nu terminasem de pus intrebarea ca dintr-o rasuflare mi-au si oferit raspunsul si anume ca la ei in departament sunt cele mai importante activitati. Putin mirat i-am privit indelung dupa care i-am incurajat sa motiveze cea ce sustin cu atat aplomb.

Nedorind sa le influentez in vreu fel raspunsurile, i-am ascultat insa fara sa intervin. Mi-au insirat multe dar concluzia cu care a incheiat managerul departamentului a fost ca profitul companiei se face prin negociere cu furnizorii. Recunosc ca am ramas putin nedumerit insa am notat si am plecat mai departe spre Productie.

Fara productie, nu avem produs finit!

Aici, lucrurile au stat la fel; aceasi abordare si anume ca fara productie, nu avem produs finit! Chiar asa sa fie? Contrariat am intrebat ce anume ar mai conta in opinia lor in afara de liniile de productie mai mult sau mai putin performante? Raspunsul  mi-a fost etalat cu oarecare  infatuare ca avem nevoie de oameni cu multa experienta, precum ei si ca ar trebui sa ne ingrijim sa nu-i pierdem.

Toti avem fiecare partea lui de contributie

Logistica, mai expusa in relatia directa cu clientii a avut o abordare mai “de mijloc” si anume ca fiecare departament din fabrica are partea lui de contributie, si ca unul fara altul nu pleca “camionul cu marfa”, conform exprimarii lor.

As fi vrut sa continui cu colegii de la Marketing, Vanzari si Customes Service in ziua urmatoare insa curiozitatea m-a impins sa continui in aceazi zi.

Totul trebuie sa se invarta in jurul nevoilor clientului

Asadar, iata-ma la Marketing in fata unei echipe tinere, cu membrii scoliti pe la Cluj si trecuti prin multinationale. Mi-a placut abordarea lor, in care spuneau ca totul trebuie sa se invarta in jurul nevoilor clientului. Mi-au expus multe despre satisfactia clientului, despre produse, preturi, piata, competitie si canale de vanzare. La un momentdat a trebuit sa ii intrerup deoarece riscam sa pierd intalnirile cu celelalte departamente.

Fara Vanzari nimic nu se intampla, ei dau de lucru in fabrica!

Dupa Marketing, gradul de curiozitate mi-a crescut. Imi doream sa vad si la Vanzari astfel de oameni, plini de energie, initiativa, motivati, orientati spre obiective si coerenti in exprimare. Cu o exceptie, asa a si fost! Au avut grija totusi spre final sa-mi arate ca fara Vanzari nimic nu se intampla, si ca ei dau de lucru in fabrica!

Ei sunt cei care “dreg busuiocul” dar nu ii apreciaza nimeni

Inspre finalul programului am ajuns si la Customer service; ce doi baieti de aici erau de asemenea tineri, isi faceau treaba cu responsabilitate dar nu s-au lasat pana cand nu mi-a aratat frustrarea lor: ei sunt cei care “dreg busuiocul” dar nu ii apreciaza nimeni.

Intr-adevar, ne confruntam cu probleme in gestionare a activitatiilor

Ce as mai fi putut spune? O prima concluzie la rece ar fi ca intr-adevar ne confruntam cu probleme de gestionare a activitatiilor datorita faptului ca acestea nu erau suficient de bine conturate, atat in cadrul ariei de business cat si la nivel operational.

Categoriile de activitati, unele primare (Supply Chain si Demand Chain) si altele suport

Am realizat, e adevarat ceva mai tarziu cu ajutorul unui consultant extern, ca ar fi benefic sa delimitam doua categorii de activitati; unele primare (Supply Chain si Demand Chain) si altele suport, despre cele din urma, nefacand inca nici o referire. Urma sa ma intalnesc cu ei in ziua urmatoare, conform planului.

Astfel, conform acestei structuri Suplly Chain-ul urma sa cuprinda Aprovizionarea, Productia si Logistica, Demand Chain-ul punea la un loc Marketing-ul, Vanzarile si Customer service, iar in activitatiile suport ar fi trebuit sa fie cuprinse Achizitiile, Financiarul, HR-ul, IT-ul si Mentenanta.

Implicam toate activitatiile necesare pentru a transforma bunurile și serviciile

In practica pentru performanța companiei urma sa implicam toate activitatiile necesare pentru a transforma bunurile și serviciile oferite astfel incat acestea sa depășesca așteptările clienților, altfel spus, activitatiile primare trebuind sa lucreaze împreună cu activitatiile suport pentru a livra rezultate si adăuga valoare.

Punctul de maxim interes este acolo unde clientul face achiziția si/sau utilizeaza produsul

Adevarata revelatie a fost cadnd am inteles faptul ca desi incep din zone diferite (Supply Chain de la furnizor  iar Demand Chain de la client) au punctul de maxim interes acolo unde clientul face achiziția si/sau utilizeaza produsul sau serviciul de care are nevoie, adesea, punctul de intalnire aflandu-se in chiar zona cu cea mai mare vizibilitate a produsului.

Gestionarea relațiilor dintre furnizori și clienți pentru a oferi cea mai buna valoare

Ca o concluzie pe final de articol, pot intarii ca Supply Chain este lanțul fizic care livreaza produsul sau serviciul la cel mai mic cost iar Demand Chain este lantul care presupune gestionarea relațiilor dintre furnizori și clienți pentru a oferi cea mai buna valoare.

In articolele urmatoare imi propun sa detaliez activitatiile, functiuniile si procesele precum si felul in care am minimizat riscul prin predictibilitate si reducere a costurilor si deasemenea felul in care am raspuns in timp util la schimbările din piata.

Mihail Lazaroae – Blog


Vezi articolul urmator: Cand forecast-ul, planul si necesarul devin inamicii cash flow-ului?

Vezi articolul precedent: Ce am inteles dupa ce am injectat 1.000.000 de lei in Operational din credit de la banca?


Cauta in InfoStock: Materii prime, Consumabile, Semifabricate si Produse finite


[Prelucrari metalice]    

[Prelucrarea lemnului]    

[Chimice si Mase plastice]    

[Textile SI Marochinarie]    

[Materiale constructii]                    

[Celuloza si Hartie]           

[Automotive]              

[Electrice si Automatizari]


 

Print Friendly, PDF & Email

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Name*

Email

Website


X